Moskovska 139a, 81000 Podgorica

TQM TOTALNO UPRAVLJANJE KVALITETOM CRNA GORA

[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column][vc_column_text]

TQM    

                               

Total Quality Management – Totalno upravljanje kvalitetom

 

TQM predstavlja najopštiji koncept menadžmenta kvalitetom koji uzima u obzir zahteve i interese svih zainteresovanih strana organizacije (kupce, zaposlene akcionare, dobavljače društvo). Reč totalni se odnosi na sve elemente aktivnosti u organizacijama koji direktno ili indirektno utiču na kvalitet a reč menadžment govori o tome da se tehnički aspekt kvaliteta prenosi na menadžment nivo, da se proširuje na organizacione i poslovne činioce organizacije.

TQM podrazumeva učestvovanje svih članova pojedine organizacije s obzirom na ponašanje menadžmenta, koje postavlja kvalitet u središte svog rada i teži ka dugoročnom poslovnom uspehu, prema zadovoljstvu kupaca i ostvarivanju koristi za sve zainteresovane strane.

Zadatak TQM je isključivo dostizanje visokog kvaliteta proizvoda, koji obuhvata kvalitet proizvoda, usluga i procesa, kao i kvalitet radnih uslova, odnosa prema dobavljačima i okruženju sve do kvaliteta organizacije.

Cilj TQM je u prvom redu dugoročan uspeh organizacije, koji se izražava pri neprestanom poboljšanju rezultata poslovanja, kao na primer:

  • prinos na kapital, koji je viši od prosečnog prinosa na kapital u grani;
  • veliko ili narastajuće tržišno učešće;
  • narastajuća vrednost organizacije za vlasnike (Shareholder Value).

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1572459311987{margin-top: 20px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

Koristi za zaposlene

 

TQM se bazira na verovatnoći da organizacija može dugoročno uspešno funkcionisati na tržištu, ako zaposleni imaju koristi od svog rada.

Koristi za zaposlene, između ostalog su povećanje:

 

  • ličnih ili stručnih sposobnosti;
  • ličnog manevarskog prostora;
  • svestranosti i primerenosti zadatka;
  • radnih uslova;
  • nivoa plaćanja;
  • socijalne pomoći;
  • kvaliteta vođenja i
  • kulture organizacije.

Koristi za zaposlene pozitivno deluju na njihovo zadovoljstvo, motivaciju i kvalifikaciju. Istovremeno, one motivišu zaposlene ka rešavanju problema, kreativnosti i većoj uslužnosti, te tako povećavaju njihov doprinos uspešnosti organizacije.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1572459422391{margin-top: 20px !important;}”]

Koristi za društvo

 

TQM se bazira na verovatnoći da je organizacija dugoročno uspešna ukoliko poštuje zahteve društva u izvođenju svih delatnosti upravljanja (menadžmenta) i ispunjava ih.

Zahtevi društva su obaveza organizacije zbog:

  • zakona;
  • propisa;
  • uredbi;
  • pravila;
  • statuta, itd.

Zahtjevi, koje organizacija mora poštovati, su na primer: zaštita okruženja, briga za zdravlje i zaštitu, zaštita i očuvanje prirodnih resursa, kao i izvora energije. Briga o koristima društva povećava ugled organizacije u očima javnosti, istovremeno smanjuje finansijske rizike koji izviru iz kršenja zakonskih propisa ili prouzrokovanja štete okruženju.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.