Franšiza distribucije proizvoda
Distributeri Coca-Cola, Goodyear Tires, Ford Motor Company i John Deere su svi korisnici franšize distribucije proizvoda. U ovoj vrsti franšize, korisnik obično prodaje proizvod koji je proizveden od strane davaoca njihove franšize. Ova vrsta franšize najčešća je u industrijama prodaje osvježavajućih napitaka, automobila i kamiona, raznih proizvoda za automobile i benzina. Proizvodi koji se prodaju u franšizama distribucije proizvoda obično zahtijevaju neke pripremne radnje od strane korisnika franšize prije prodaje-kao što je slučaj sa Coca Cola-om ili neke dodatne usluge nakon prodaje kao što je slučaj s Ford Motor Company.
Najznačajnija razlika u franšizi distribucije proizvoda je u tome što davalac franšize licencira svoje trgovačko ime i logotip korisniku franšize, no obično mu ne osigurava sistem za poslovanje.
Iako franšiza distribucije proizvoda predstavlja najveći postotak ukupne maloprodaje svih postojećih franšiza, većina dostupnih franšiza danas su franšize poslovnog formata.
Franšiza poslovnog formata
Mc Donald’s, Fornetti, Subway, Costa caffe i Dunkin’ Donuts su primjeri franšiza poslovnog formata. U franšizi distribucije proizvoda najznačajniji dio je proizvod koji davalac franšize proizvodi. Korisnik franšize poslovnog formata takođe, koristi trgovačko ime i logo davaoca, ali što je važnije, dobija kompletan sistem za isporučivanje proizvoda ili usluga i za poslovanje. Sistem je ono što stvara konzistentnost-i konsistencija je osnova uspjeha korisnika franšize. Poslovna struktura nudi detaljan plan koji objašnjava kako napraviti sve iz početka. Korisnik franšize je obučen da upravlja izgradnjom zgrade, naručivanje prave opreme i ako je potrebno stavljanje oznaka.
Prema odnosima koji vladaju u franšizi, franšizu možemo podijeliti na sledeće tipove:
- Odnos proizvođač/maloprodaja – benzinske pumpe
- Odnos proizvođač/veleprodaja – punionice bezalkoholnih napitaka
- Odnos veleprodaja/maloprodaja – prodaja alata
- Odnos trgovačka marka/maloprodaja – lanci brze hrane
Šta vam mi možemo ponuditi :
- Informacije o poznatim evropskim i svjetskim davaocima franšize
- Obrazovanje i savjetovanje
- Pomoć prilikom izgradnje franšizing mreže
- Pomoć prilikom kupovine franšize
- Pomoć za dobijanje statusa master franšizera
- Promociju franšiznih mreža
- Konkretne ponude poznatih evropskih i svjetskih davalaca franšize